-
BIST 100
17901,41%0,10
-
DOLAR
46,61% 0,10
-
EURO
53,11% 0,12
-
GRAM ALTIN
6102,33% 1,23
-
Ç. ALTIN
9817,61% 1,65
Ticaret Bakanlığı, taşınmaz satışlarında dolandırıcılık ve kayıt dışılığın önüne geçilmesi amacıyla hayata geçirilecek Güvenli Ödeme Sisteminin uygulamaya alınma tarihinin 1 Ekim 2026'ya ertelendiğini duyurdu.
Bakanlık tarafından yapılan açıklamada, taşınmaz alım satımlarında alıcı ve satıcıların güvenliğini artırmak, sahtecilik ve dolandırıcılık risklerini azaltmak amacıyla Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelik'te değişiklik yapıldığı hatırlatıldı.
Uygulama 1 Ekim'de Zorunlu Olacak
Düzenlemeye göre, taşınmaz satışlarında ödemenin tamamının veya bir kısmının nakit, havale ya da EFT ile yapılması durumunda, satış bedelinin tapu devriyle eş zamanlı olarak Güvenli Ödeme Sistemi üzerinden aktarılması zorunlu hale gelecek.
Söz konusu uygulamanın ilk etapta 1 Temmuz'da yürürlüğe girmesi planlanıyordu. Ancak Ticaret Bakanlığı'na verilen yetki kapsamında sistemin devreye alınma tarihi 3 ay ertelenerek 1 Ekim 2026 olarak belirlendi.
Teknik Çalışmalar Devam Ediyor
Bakanlık açıklamasında, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü ile diğer ilgili kurumların sistemin eksiksiz şekilde uygulanabilmesi için teknik çalışmalarını sürdürdüğü belirtildi.
Yapılan açıklamada, tüm teknik entegrasyonların tamamlanabilmesi amacıyla erteleme kararı alındığı ifade edildi.
Amaç Dolandırıcılığı Önlemek
Yeni sistemle birlikte taşınmaz satışlarında para transferinin güvenli ortamda gerçekleştirilmesi, alıcı ve satıcının aynı anda hem tapu devrini hem de ödeme işlemini tamamlaması hedefleniyor.
Düzenlemenin, özellikle sahte dekont, ödeme yapılmaması ve kayıt dışı işlemler gibi mağduriyetlerin önüne geçmesi bekleniyor.
-
A+Buyut
-
A-Kucult







