Bursa Valiliği, yaz aylarında artan sıcaklıklar ve orman yangını riskine karşı yeni tedbirleri devreye aldı. Alınan karar doğrultusunda, 20 Haziran 2026 ile 15 Ekim 2026 tarihleri arasında Bursa genelindeki ormanlık alanlara girişler yasaklandı.
Orman Yangınlarını Önleme ve Mücadele Komisyonu tarafından alınan karar kapsamında, belirlenen alanlar dışında vatandaşların ormanlık bölgelere giriş yapmaları, mangal yakmaları ve ateşli faaliyetlerde bulunmaları yasak olacak.
Bursa Valiliği tarafından yayımlanan listede, İnegöl'de bulunan bazı piknik ve mesire alanlarının yasak kapsamı dışında bırakıldığı belirtildi. Vatandaşlar bu alanlarda piknik, yürüyüş ve sportif faaliyetlerini sürdürebilecek.
Yasak kapsamı dışında bırakılan alanlar şunlar:
Valilik tarafından yapılan açıklamada, belirtilen alanlar dışında kalan tüm ormanlık bölgelerde ateş yakılmasının ve giriş yapılmasının yasak olduğu hatırlatıldı. Ayrıca orman içi ve orman bitişiğindeki alanlarda anız yakılması da yasak kapsamına alındı.
Yetkililer, vatandaşlardan yangın riskine karşı duyarlı davranmalarını isterken, alınan kararlara aykırı hareket edenler hakkında idari ve adli işlem uygulanacağını bildirdi.